San Francisco & Alcatraz

.

Als je je RV gratis wil parkeren vooraleer je SF bezoekt, weet je niet waaraan je begint. Wij, nietsvermoedend, doen het toch met als gevolg dat we een héél eind moeten stappen vooraleer we in het centrum belanden. En daarna nog terug ook ...

De eerste dag maken we een heuse stadswandeling (volgens het boekje) langs alle bezienswaardigheden (Union Square - Maiden Lane - Chinatown - Cable Car - Fisherman's Wharf - Ghirardelli Square - Zeeleeuwen - Alcatraz boeken voor volgende dag - Filbert Steps - Coit Tower - Washington Square en eindigen met een cappuccino in Café Trieste).

De tweede dag bezoeken we Alcatraz. We wanen ons even in Prison Break door verhalen van de beruchte 'break-outs'.

's Nachts slapen we gratis op de parking van één of andere supermarkt, we worden er goed in ;-)

Na onze tweedaagse dagtocht doorheen SF, nemen we twee rustdagen die we op Pacifica doorbrengen. We kijken naar de surfers (Vincent wil ook wel eens proberen), liggen wat op strand, drinken twee uur aan één koffie om de laptop op te laden, wassen ons haar in koud water, joggen (om toch iets sportief te doen), koken lekker in onze bus, ...

We gaan nu iets verder door naar het Zuiden via de Highway One, die ons naar het echte surfparadijs Santa Cruz leidt. Misschien wordt er geklommen in Pinnacles National Monument, we zien wel.

Nieuwe foto's vind je hier.

Liefs,
Ellen & Vincent

5 opmerkingen:

Toon en Lies on the road! zei

Ja wadde... da ziet er relaxed uit... geniet mar voort eh! Stikjaloers ben ik:-)

Angeliek De Schrijver zei

Hallo Vincent en Ellen,

Leuk om via deze weg nog eens iets van jullie te horen! Wat is het daar schitterend! Dat zou ik ook wel nog eens willen doen.
Nog veel plezier op jullie doorreis!

Unknown zei

De eerste keer dat ik jullie blog lees laat me al watertandend achter mijn computer zitten... Wat een ervaring! Ik zal met veel interesse en plezier jullie verdere avonturen volgen!
vele groeten!

Luc, de enige man in het Binnenhof

Sandra zei

Dag Ellen en Vincent!
Super jullie Blog.
Ellen, wat ben ik blij dat je geniet en het avontuur tegemoet komt! Lieve groeten,Sandra en een natte plakker van Zuri (heb het gevoel dat ze een klimster zal worden :-))

Anoniem zei

Amaai, gasten, ik heb eindelijk een beetje tijd gevonden om jullie blog te lezen. en tis gewoon de max! de foto's zijn zalig! Vince, maak van uw bijberoep maar gauw fotograaf! bij het zien van alcatraz en SF, had ik zo een deja vu he! die stad is gewoon de max! I LOVE IT! en wetende dat jullie daar ook geweest zijn, maakt me echt gelukkig!

en, heb je die gele autootjes gezien?

Allé, on to the next!

xxx supermikey!

btw: die foto van ellen met de ondergaande zon op de achtergrond, en dan die op dezelfde setting, waar jullie kussen: GODDELIJK!!!!