De Aankomst

.

Vroeg genoeg uit bed in Gent… nog even alles op een rijtje zetten, te voet naar het station met enkele lieve sherpa’s, een uurtje trein, uitgebreid inchecken, 8u vliegen (Philadelphia), 2u tussenstop met douaneperikelen, 6u vliegen (San Francisco), even wachten op bagage, shuttle hier, shuttle daar, auto huren, hotel zoeken, laat genoeg in bed in San Francisco… 27 uren onder weg.

Dat valt uiteindelijk allemaal goed mee. Het verdict van de douane luidt: 01 MAART 2009. Owee als we daarna nog in The States vertoeven... We zijn tevreden, zo zijn we niet verplicht om in december huiswaarts te keren als we zin hebben in meer.

We verblijven drie nachten in een hotelletje in SF. Niet zo handig met een auto die ’s nachts op een betaalparking moet. De eerste dagen vullen we met busjes zoeken die ons geschikt lijken voor onze trip. Alles is hier big en zo merken we dat het moeilijk is busjes te vinden, minder dan 23 feet lang.

Het vierde busje op de derde dag heeft prijs want Vincent voelde dat het goed was. Daar heeft rationele Ellen weinig tegen in te brengen. Vertrouwen op de mannelijke impulsiviteit dan maar. Maar de verkoper is zo’n knappe kayaker dat ik het niet erg vind om hem morgen terug te zien ;-)

Morgen hebben we dus onze deal en vanaf dan hopen we de trotse eigenaars te zijn van een toyota RV uit ’86 van 21 feet, met als beste troef zijn zuinigheid en iets minder ‘lomp’ dan de rest. Moeilijker te vinden betekent misschien makkelijker te verkopen at the end? De tijd zal uitwijzen of we een goede keuze hebben gemaakt. Belangrijkste blijft dat we alles hebben om comfortabel te reizen.

Deze nacht overbruggen we met het goedkoopste motel in de buurt van onze deal, dit maakt internet mogelijk. Dit was ook op aanraden van Vincent, als het aan mij lag kon het wel een nachtje auto slapen worden: wow stoer hé (jaja tot het donker wordt, dan zou ik wel anders piepen). Maar ik moet toegeven, hij voelt het toch goed aan, de jacuzzi is zalig!

We konden tussen het busjes zoeken door even naar the Pacific, afkoeling zoeken, even de hittegolf vergeten… Deze twee surfers wachten op een geschikte golf.
Later meer beelden, beloofd!

Liefs,
Ellen & Vincent

2 opmerkingen:

PhotoCaroline zei

Goed aangekomen dus:-) Maar wat jij een busje noemt, is volgens mij een mobilhome ;-) Heb hem even gegoogled: ziet er goed uit. Net als de pacific trouwens: mooie foto (klein golfje wel, die hebben zeker nog een eind mogen wachten?) groetjes uit het gisteren zonning maar nu terug natte België, Caroline

sabine zei

De foto alleen al doet ons watertanden !
Wat zou ik mij ook graag zorgen maken over welke 'bus' ik moet kopen, in welk brubbelbad ik wil liggen,...

Geniet van elk moment !

knuffel,
Sabine